Известие

Collapse
No announcement yet.

Подробности около разни ремонти на 159

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от alfa_romeo_forever Покажи съобщение
    хм това с вървежа във високите не е чак толкова важно а относно първия въпрос ?
    Мога да кажа какво съм чувал и чел тук так за Q4. А именно проблема с карданите към задното много се трошкали. Моята е само с предно и съм доста доволен щом с 255/35/19 ускорявам доста по бързо от други коли който са 200 коня (говоря за BMW E90 320d 163hp + remap = 190-200hp както е с 17 ускорявам по-бързо от него) вече след 200км с тези точила моята започва да умалява. (но може и да е от горивото аз карам с проста нафта а той с добавки или вече е на въпрос и скоростната кутия ,защото сякаш на 159 6-тата е подържаща не се наема чак толкова колкото на бмв то. (но за ускорение няма шанс)
    Alfa Romeo 159 2.4JTDm Ti "Nero Carbonio" 154kw

    Comment


    • Не очаквай чудеса от проходимост от кола, дето "шкембето" и се влачи по асфалта
      (става реч за клиренса), а по-скоро уникална стабилност в завоите.Естествено,че
      по-голямото тегло натоварва повече кутията.Не знам при Алфа как е,но имах
      Ауди куатро и разходите по ход. част ми бяха почти по 2.То не бяха носачи,накрайници тампони и т.н.А след 180 км/ч едва ли ще усетиш осезаема разлика в ускорението.
      159 SW 2.4 Jtdm 2007
      156 TS 1.8 1999
      Avensis SW 2.2 D4D 2011

      Comment


      • Разбрах , горе долу ми се изясниха нещата . Благодаря колеги за отговорите и мненията , от полза са ми
        Alfa Romeo 156 2.4 20v "TI" - Ex ..
        Alfa Romeo 147 2.0 TS Selespeed - Ex ..
        Fiat Bravo 1.9 JTD 105hp - Ex..

        Comment


        • За градска кола аз лично не виждам смисъла от задвижване на всички колела.
          AR 145 , 1.6 , 76 kw- ex; GT 1.9 JTD 110 KW
          Posted by Bat Vas:Алфиста трябва да има минимум две коли, ако не иска да ходи с градски транспорт от време на време.
          sigpic

          Comment


          • Ае то има смисъл, ако сме северна страна и зимата е зима - като в Русия-, ама у нас, особено в градовете, си е безсмислен разход.
            Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm
            Alfa Romeo 156, 2.4 JTD
            Ex: Alfa Romeo 159, 2.4 JTDm, Subaru Legacy 2.5i,
            Alfa Romeo 156, 2.0TS

            Comment


            • Рециклиране на рефлектори в Евертлак ~50лв, почистване и лакиране на "стъклата" на фаровете ~30лв, тотал с разходките напред назад ~100на лева и 10дни без кола. Доволен съм, препоръчвам на всеки който невижда вечер, 100кинта не са кой знае какво.
              Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
              Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
              Горе главата, нищо че е празна...

              Comment


              • Първоначално публикувано от mirchozo Покажи съобщение
                Палиш сутрин и гледаш в казанчето дали се пени.
                Моята се пенеше леко, волана се въртеше на съвсем леки пресекулки, сега след смяната е ок.
                Малко закъсняла реакция, но сега като сложих зимните гуми и въртенето на пресекулки, както и звуците практически изчезнаха. Гледах дали в казанчето се пени сутрин на студено, но няма нищо такова.
                Течността ми е червена и ще я сменя със зелената на Тутела, но въпросът ми е трябва ли при положение, че течността не се пени да сменям и казанчето?

                Comment


                • Ами принципно НЕ. Аз лично ако имах излишни 60-70лв бих го сменил за да не се налага да го пипам повече.
                  Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                  Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                  Горе главата, нищо че е празна...

                  Comment


                  • фарове с лупи и Н7

                    Колеги каква марка са оригиналните фарове за вграждане колата е от първите февруари 2006 и е с лупи без ксенон?
                    Alfa Romeo 159 1.9jtdm EX

                    Comment


                    • 159 2.4 JTDm 210 hp

                      Здравейте Колеги,

                      Една малка главоблъсканица
                      Така значи започно се от лек теч на масло видяно през предна решетка и реших да проверя.Видях ме че е от едно малко и незначително радиаторче по точно маслено малко радиаторче и гредъъъъ.Не се прави няма втора ръка не може да се замени ,трябва си нов оригинален с поръчка изядох се 380 евро.Ако някой друг е минал през тази процедура моля нека сподели мъката си и да ли е намерил някакво друго лечение.
                      Alfa romeo 159 2.4 Jtdm

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от GGA Покажи съобщение
                        Здравейте Колеги,

                        Една малка главоблъсканица
                        Така значи започно се от лек теч на масло видяно през предна решетка и реших да проверя.Видях ме че е от едно малко и незначително радиаторче по точно маслено малко радиаторче и гредъъъъ.Не се прави няма втора ръка не може да се замени ,трябва си нов оригинален с поръчка изядох се 380 евро.Ако някой друг е минал през тази процедура моля нека сподели мъката си и да ли е намерил някакво друго лечение.
                        Решението е : хубаво обезмасляване и залепване с маджун заварка !
                        Лепили сме радиатор на клима и картер, успеваемост 100%
                        Успех
                        Alfa Romeo EX 155 1.8SS,147jtd,156TS,156jtd,
                        159 1.9 няколко. 2.4 няколко, Auto, ръчка - всичко
                        NEW 159 2.0 JTDm Black TI

                        Comment


                        • И аз смених същия радиатор преди месец. Пробвахме да залепим стария - резултат: пак си капеше. Ако някой колега иска да пробва мога да му изпратя стария за тест.
                          _________________________
                          АЛФА РОМЕО 159 SW Тi 2.4 JTDM 20V Q-tronic 200 hp, 2008

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от enito Покажи съобщение
                            Здравейте, колеги.

                            Виждам, че в тази тема активно се обсъждат различни проблеми и ремонти, което е доста полезно за диагностицирането на проблемите, но що се отнася до самото им отстраняване не можах да открия препоръки за качествен сервиз (майстор), който да си разбира от работата. (Ако е обсъждано, но не съм го намерим, извинявайте!) Та за това моля тези от вас, които имат опит с ремонти да препоръчат при кого да закарам моята Alfa Romeo 159 JTDm 16V. Просто искам да попадна най-накрая на нормален майстор, който да разбира от този модел, а не да я гледа като извънземно, и разбира се да не е кожодерец (един такъв ми взе 300 лв за премахване на вихрови клапи, което според мен си е скъпо, особено с оглед на това, че не се очертава да е последния ремонт и ако за всичко преплащам двойнои тройно тази кола ще ми излезе златна). Иначе оплакванията, които имам и за които търся сервиз са 4. Ще ги опиша накратко, защото е възможно да ми препоръчате различни хора за всеки от тях:
                            1. Стържежщ звук от скоростната кутия на 3 и 4 скорост, не е супер силен, но определено се чува ясно. При натискане на съединителя изчезва. Иначе скоростите си влизат много плавно и съединителя си е добре. Според мен са лагери. Майсторът-кожодерец ми предлага смяна на маслото на кутията и наливане на добавка, което ми звучи несериозно и пореден опит да ми прибере едни пари за 5 мин. работа.
                            2. Виене от турбото сутрин на студено. Виенето не е кой знае колко силно, турбината си надува добре, прави налягане и тягата е нормална. Най-интересното е, че при загряване изчезва, лятото го нямаше, а аз тогава купих колата. Същият майстор ми каза, че било нормално, уж я гледа на диагностика. Друг майстор ми каза, че не е нормлно, но не можел да помогне, не знаел от какво е.
                            3. Странен звук при движение, появи се откакто ми махнаха вихровите клапи, но може да е съвпадение. Сравнително тих е, но се чува ясно. Представлява нещо като звук от въртящ се детайл, който леко се опира и трие в нещо при въртенето. Има го както на скорост, така и на неотрална, но при движение. С увеличаване на скоростта се засилва, но зависимостта не е линейна. При ниска скорост (разбирайте до 20 км/ч или на място) го няма. Мислех, че е лагер на главина, но ми направи впечатление, че на 5-та без газ изчезва, ако подавам газ пак го има. При 3-та и 4-та ми е трудно да преценя заради шума от скоростната. Един пич във форума беше описвал подобен проблем и при него се оказало вътрешно каре, но на мен нещо не ми се връзва с изчезването на 5-та без газ, освен това не зависи от това дали завивам или не.
                            4. Лек хрустящ звук и насечен ход при въртене на волана на място или при ниска скорост. Четох, че трябва да се смени хидравличната течност и евентуално казанчето, но не знам как да проверя дали казанчето наистина е за смяна. Иначе моята хидравлична течност е червена, чиста е и е достатъчно като количество.

                            Имам и леки претенции по окачването, чува се поскръцване оттук-оттам, което изчезва, когато е влажно. Майсторът-кожодерец уж проверява и каза, че всичко е наред, поскръцването било от тампони, които са за смяна, но така и не ми ги смени когато маха клапите, защото нямал време тогава. Също имам и предни дискове за смяна, но чакам още малко накладките да се износят и направо накуп.

                            Та с този списък направо ме е страх да не си скубя косите после като дам 50% от стойността на колата за ремонти, особено като се има предвид, че не съм я взел евтино и преди покупката я карах на двама майстори за диагностика, които потвърдиха, че всичко й е ОК.

                            Ще съм ви много благодарен ако ме насочите към свестен майстор, който разбира от 159-ката и може да си свърши работата на адекватна цена. Още повече, че доколкото разбирам повечето ми проблеми са си характерни за този модел и би трябвало да имат проверени и рационални решения.

                            Мерси предварително на всички!
                            Здравейте колеги,

                            В цитирания пост споделих моите неволи със 159-ката ми. Накратко ще споделя до къде стигнах, може да е полезно и интересно за някои от вас.

                            В крайна сметка след като изчетох мнения и препоръки, я закарах на Румен в неговия сервиз. Той провери турбото и каза, че няма луфтове и нищо което да ме притеснява и потвърди, че повечето 159-ки са на това дерадже и няма смисъл да предприемам нищо. Аз все пак продължавам да мисля, че няма как ако няма луфтове или деформации турбото ей така да започне да си вие и да енормално, според мен виенето не е от самото турбо и проблемът може да се реши без скъпи ремонти, но за сега не мога да го докажа Един колега беше споделил, че в един момент турбото му започнало да вие, по-късно си е заминало, купил си чисто ново и виенето си било същото. Мисля, че този случай подкрепя тезата ми, но както и да е...

                            Колкото до хидравликата, в интерес на инстината, когато сложих нови зимни гуми движенеито на пресекулки и звука изчезнаха, все пак смених маслото със зелено, само че не на Тутела, Румен ми препоръча друго зелено, а аз му се доверих (дано не ме е подвел).

                            Според Румен странния звук, който описах в т.3 не трябва да ме притеснява и най-вероятно също бил от скоростната кутия (проверил е лагер-главините, окачване и т.н.).

                            Колкото до самата скоростна кутия, диагнозата е "за ремонт". Всъщност Румен ми каза, че мога да си карам така докато не си отиде окончателно , стига да не ме дразни звука. Проблемът е, че ме дразни и искам да го оправя.
                            Доколкото разбрах той (Румен) не може да направи нищо повече от това да ми я демонтира и да монтира обратно дали нея, дали друга). Т.е. вариантите ми са два:
                            1. Да си търся кутия втора ръка, което си голям риск, защото в крайна сметка не знам кога точно и тя ще си замине;
                            и 2. Да ремонтирам моята, което най-вероятно ще е скъпо удоволствие, освен това не съм сигурен на кой "разбирач" ще попадна и как ще го свърши.

                            Ще съм благодарен на препоръка или съвет относно ремонта на скоростите (има ли смисъл въобще, колко ще ми струва, при кого да отида), също така ако някой от вас знае от къде мога да си взема читава кутия втора рака за AR 159 1.9 JTDm 16V.

                            Мерси и поздрави!

                            П.С. Весели празници на всички!

                            Comment


                            • Колега, при мен се появи един дразнещ звукл от кутията също. Бях се насочил също към твоя вариант за ремонт, но ме отказаха. Смених маслото и изчезна звука ( поне засега). Втора ръка китии почти не се предлагат, а дори за изскочи нешо, риска да попаднеш на дръгел, по-виещ от твоя е доста висок.
                              За ремонт, ми дадоха някакви цени от сорта между 1.5 и 2 хил. лв. с нов ремонтен комплект, което беше втората причина да ме откаже.
                              За сега си карам с новото масло, ако се наложи по-нататък, ще й сложа и една добавка.
                              Alfa Romeo 159 1.9 JTDm, SW, Lancia Delta II 1,6
                              ".... 150 На превала Ляв 5 и веднага Десен 5! спирай, че си ебало майката за Ляв 2 на скок !!!ХОРАТА... "

                              Comment


                              • Колеги , дайте предложение къде да се освежи интериора на 59ка .?
                                Alfa Romeo 156 2.4 20v "TI" - Ex ..
                                Alfa Romeo 147 2.0 TS Selespeed - Ex ..
                                Fiat Bravo 1.9 JTD 105hp - Ex..

                                Comment

                                Working...
                                X